Ruku na srdce, kedy ste prečítali viac knižiek ako počas “karantény”? Či ani nie? Nevadí, stále to môžete dobehnúť a aby sme vám to uľahčili, vybrali sme pre vás naše najobľúbenejšie knižky o marketingu. 

2 tipy od socialistky Kitti

Austin Kleon – Show your work 

Počula som veľa ľudí básniť o knihách od Austina Kleona. Po prvej, Steal like an Artist, sa mi do rúk dostala aj jeho malá žltá knižka – Show your work. A za mňa bola ešte lepšia ako prvá. Je plná návodov a povzbudenia na to, ako sa ukázať, presadiť a robiť to tou najlepšou možnou cestou. Baví ma Kleonov štýl písania a spracovanie jeho kníh. Nájdete tam aj veľa všeobecných rád, ktoré ste už určite niekde počuli. Sú však opodstatnené a pomôžu vám si spomenúť a pochopiť niektoré veci. Viac z nej nebudem prezrádzať, prečítajte si ju radšej sami. Ja sa k nej ešte niekedy určite vrátim pre dávku motivácie. 

Michelle Losekoot a Eliška Vyhnánková – Jak na síte

Ďalším mojím tipom je kniha, ktorú momentálne ešte len čítam – Jak na síte. Ponúka skvelý prehľad fungovania sociálnych sietí. Je určená skôr pre začiatočníkov, ale nájdu si tam niečo aj pokročilejší ľudia, ktorí sa pohybujú,a tvoria obsah na sociálnych sieťach. Najlepšou časťou knihy sú však praktické ukážky z Česka a Slovenska. Namiesto toho, aby vám dala zaručený návod, tak vás skôr núti premýšľať a to ma na tejto knihe baví. 🙂

Tip od kopíka Slava 

Z dobrého skvelé od Jima Collinsa

Kniha Z dobrého skvelé porovnáva viacero úspešných spoločností s ich konkurenciou, a hovorí, prečo to boli práve ony, ktoré uspeli v pomerne silnej konkurencii. Ukazuje aj konkrétne príklady toho, aká filozofia alebo kroky stáli za ich úspechom. Kniha je zároveň výborným návodom pre všetkých marketérov, ako vidieť veci v širšom a hlavne dlhodobom kontexte pri budovaní značky. Jednoduchý jazyk a skvelé pointy ju oprávnene zaraďujú medzi svetové bestsellery.

3 tipy od grafika Tomáša

Alan Fletcher – Beware Wet Paint

Zakladateľ siete štúdií Pentagram a tiež jeden z najznámejších dizajnérov sveta ukazuje jeho minimalistický prístup pri kombinovaní tušu a jednoduchých farebných ťahov štetcom. Hravo kombinuje základné tvary krikľavých farieb, ktoré dotvára jemnými ťahmi tušom. 

Zdroj: https://davidjenkinsbooks.com/

Michael Bierut – How To

Súčasný dizajnér a spolumajiteľ siete štúdií Pentagram ukazuje na projektoch, na ktorých ako štúdio makali, ako sa dajú pomocou dizajnu predávať veci, rozosmievať ľudia alebo jednoducho robiť veci krajšími.

Zdroj: www.logodesignlovers.com 

Bruno Munari – Square Circle Triangle

Umelec a dizajnér, ktorý definoval základy vizuálneho umenia, opisuje 3 základné tvary z názvu knihy. To, ako pôsobia na ľudí, kde všade sa nachádzajú, prečo sa tam nachádzajú a aký majú význam v rôznych kultúrach. 

Zdroj: www.moderncitizen.com 

Tip od socialistky Barči

100 Ways to Create a Great Ad od Tima Collinsa

Momentálne čítam Ogilvy on Advertising, ale keďže som ju ešte neprečítala celú, vyberám knihu, po ktorej zvyknem siahnuť, keď rozmýšľam nad nejakým konceptom a neviem sa pohnúť ďalej. Knižku 100 Ways to Create a Great Ad mi pred pár rokmi odporučil náš kreatívec Maťo Valo a super na nej je, že je to taký šlabikár metód, ktoré sa pravidelne používajú v reklame. Takže tam nájdete napríklad kapitolu s názvom “Reveals”, ktorá opisuje techniku odhalenia použitú v printovej reklame či videospote, a aby to neboli len teoretické žvásty, všetko máte podložené konkrétnymi príkladmi. Pri metóde reveal je to teda uvedená napríklad známa reklama “I am on a horse” od Old Spice, pri metóde “Mash-ups” sú to printy mixujúce dva nesúvisiace prvky, a takýchto príkladov je tam neúrekom, pretože tých metód tam nájdete sto. Jednoducho je to knižka, ktorú nie je zlé mať poruke vždy, keď niečo vymýšľate. A ak sa vám ju nechce kupovať, napíšte mi a ja vám pošlem pdfko :). 

Zdroj: www.amazon.co.uk

Tip od grafika Andreja 

Kradni ako umelec od Austina Kleona

Na začiatok spomeniem, že je to taká celkom nenápadná knižočka, s pár stranami, veľkým fontom, jednoducho žiadna mnohostranná bifľa o kreativite. V kľude zvládnuteľná za jeden dlhší večer. Odporučil mi ju jeden nemenovaný človek, keď som mal sám  trochu pocit, že som kreatívne neschopný, a popravde, celkom sa stala mojou veľmi obľúbenou knihou. Má síce veľavravný názov. Áno, v dnešnej dobe,kedy si na autorské práva dávame veľký pozor, a niektorí chcú byť silou mocou vždy originálni,a slovo krádež vyvoláva pobúrenie. Netreba sa báť, kniha, “bohužiaľ”, neponúka návod, ako nenápadne vykradnúť banku. Je to kniha, ktorá má svieži nadhľad a triezve rady, pre denno-denný kreatívny život. Kniha je plná citátov, osobných skúseností a rád. Paradoxne, až v tretine mi došlo, že táto kniha je jedna veľká lúpež múdrych myšlienok, ktoré sme určite počuli a brali, že veď okej. Aj by som si povedal, jeden nudný plagiát, ale to sa nedá. Autor dodal všetkým úvahám kus seba a je to vidieť. Kniha je spracovaná a napísaná tak, že doteraz veľakrát zaužívané myšlienky som zrazu úplne hltal a nadchol sa nimi, a predal mi ich na jednotku. Osobne by som to ja určite nevedel takto podať. Spomína tam viackrát aj známu matematickú nelogickú úvahu 1+1 = 3, také klišé, ale potom som si spomenul, že veď jasné, keď som sedával na výtvarnej, a všetci sme kreslili to isté nudné zátišie, niečo mi z toho vždy vzišlo, časom lepšie. Ale aj tak sme to dali všetci úplne inak a po svojom. Message, čo ide z tejto knižky, nie je nič nové pod slnkom, len s tým rozdielom, že sa mi to páčilo a prišlo mi to ako niečo úplne nové, pritom ,veď áno, už som to počul, a čo?

Zdroj: www.morrieandme.com

Ak máte aj vy tipy na knižky, ktoré zaujali vás a určite by sme o nich mali vedieť, podeľte sa o ne v komentári, budeme len radi ;).