Zhruba takto pred rokom som si užívala posledné študentské americké leto, zatiaľ čo moji šikovní kolegovia makali na veľkých projektoch, vyhrávali tendre a získavali nových klientov. Vtedy som ešte ani len netušila, že práve zadanie, na ktorom chalani pilne pracovali, odštartuje môj “veľký” marketingový život.

Koncom minuloročného leta sme sa v Elite zúčastnili tendra, ktorého zadávateľom bol SHP Group. Určite vám bude známejší názov Harmanecké papierne, prípadne značky ako Harmony či Harmasan. Po prvom kole, v ktorom sme sa stretli s viacerými slovenskými agentúrami, sme postúpili ďalej a vo finále sme si zmerali sily s druhou postupujúcou agentúrou, v rozstrelovom zadaní. Úspešne pre Elite! A tak sme sa pustili do práce! 😊

Zadanie to bolo naozaj pekné, také rýdzo slovenské – limitovaná folklórna edícia produktov Harmony. Cieľom bolo prostredníctvom témy prepojiť produkty klienta s výročím 190. rokov výroby papiera v Harmanci. Preto sme vytvorili ideu, kde dizajny produktov vychádzali z 5 oblastí Slovenska a napojili sme ich na motto „Skadiaľ som, stadiaľ som, slovenského rodu som“, zo známej ľudovej piesne „Po nábreží koník beží“.

Folklórnych vzorov je v reklame neúrekom, no je ťažké nájsť tie autentické, nie stiahnuté z fotobanky. Preto sme sa rozhodli jednotlivé vzory adaptovať a prekresliť z výšiviek piatich regiónov Slovenska – Horehronie, Ponitrie, Severný Spiš, Dolné Považie a Liptov. Limitovanú edíciu bolo potrebné adaptovať na rôzne produkty od kozmetických utierok až po toaletné papiere. Dokopy sme navrhli nový dizajn pre 16 produktov.

Zadanie bolo rozsiahle a na aklimatizáciu po návrate nebol čas. Chcelo to nasadenie na 120%. Bolo treba zamakať. Po zoznámení sa so zadaním a prvými návrhmi som zistila, že najbližší polrok sa budem musieť stať (skoro) odborníkom na technické výkresy a produktový dizajn.

Podobných zadaní sme už robili viacero, no toto bolo osobité a zároveň aj veľmi náročné. Asi najzložitejšiu časť tvorila príprava podrobných podkladov pre tlač šestnástich produktov.

Čas bežal neuveriteľne rýchlo a kým sme s klientom dolaďovali detaily a pripravovali tlačové podklady limitky, prišlo z Harmanca nové zadanie – príprava ATL spotu pre nový produkt 4-vrstvový toaletný papier Harmony Exclusive. Vytvoriť peknú kampaň pre toaleťák a odprezentovať ho ako dostupný luxus? Tak to bola obrovská výzva pre celý náš tím. No ani to veľmi nebolelo a na svet prišla pekná myšlienka, ktorú sme spolu s Hitchhiker Films a režisérom Danom Dekanom pretavili do elegantného TV spotu s nečakaným koncom .

A tak sa nám z toaleťáku podarilo vytvoriť luxus, ktorý si môže dovoliť NAOZAJ každý. 👍
Ak si myslíte, že tu končíme, tak ani náhodou. Hneď po nahrávaní sme sa pustili naspäť do prípravy kampane pre našu folklórnu edíciu.

Dizajny produktov sme mali nachystané a tak bolo načase pustiť sa do tlače a prípravy komunikácie našej edície. Celý proces sme odštartovali tlačou obalov v Chemosvite a Hostinnom. Niekoľko hodín strávených pri porovnávaní kromalín (nátlačok, ktorý slúži na simuláciu tlače ešte pred zhotovením ostrej tlače. Vďaka nemu je možná kontrola použitých farieb, existencie akýchkoľvek závažných škvŕn a iných nežiadúcich značiek a potvrdenie veľkosti a polohy prvkov.) a hotových výrobkov padlo na úrodnú pôdu a výsledkom je krásna limitka, ktorá robí radosť nám aj klientovi. Veď posúďte sami. 😊

Keďže kampaň sa spustila 2.5.2019 a súbežne prebiehali MS v hokeji, nedalo sa nám inak ako využiť takúto veľkú udalosť. Našou snahou bolo najmä prepojiť folklórny patriotizmus s tým hokejovým.

Oslovili sme šikovnú Soničku a.k. a Šopa Dizajn, ktorá nám pripravila ručne maľované hokejovo-folklórne predmety. S jej spoluprácou a šikovnými ručičkami sme pokračovali aj v priebehu kampane a spoločne sme vytvorili sériu folklórnych výhier.

Spolupráca so Šopa dizajn nebola jediná. Do projektu sme si prizvali aj víťazov prvej série Zem spieva – Folklórny súbor Urpín, ktorý pochádza z horehronského regiónu, v ktorom sídlia aj harmanecké papierne. Spoločne s Danom a Zuzkou z Laurinc Studio sme natočili echt slovenský spot, ktorého základ tvorila pieseň Po nábreží koník beží. Pieseň bola totižto inšpiráciou motta našej folklórnej edície.

Strávili sme spolu 2 dlhé, ale príjemné natáčacie dni. Všetko to začalo nahrávaním piesne, prípravou natáčacích priestorov a cvičením choreografie. Prvý deň sme ukončili fotením vizuálov pre kampaň. Nasledoval deň D, počas ktorého sa nám s Laurinc Studio podarilo nakrútiť folklórny spot, ktorý priniesol krásne výsledky (viac ako 4 000 pozitívnych reakcií, pozitívne komentáre a vyše 1 000 zdieľaní na Facebook-u).

Čas ubehol ako voda a zrodila sa milá slovenská kampaň, ktorá veľmi rýchlo našla úspech aj u samotných spotrebiteľov.

Presvedčili sme sa, že možnosť prepojiť produktový dizajn s kampaňou je obrovskou výhodou. Pri hotovom produkte ste často obmedzený jeho dizajnom, vlastnosťami či benefitmi, no postaviť si produkt od základov a následne naň vytvoriť kampaň predstavuje pre agentúru obrovskú príležitosť. My sme takúto možnosť dostali a podarilo sa nám vďaka nej od základu celú kampaň pekne vystavať. Okrem toho nám posilnila priateľský vzťah s klientom a otvorila bránu k spoznaniu ďalších šikovných ľudí. No a v neposlednom rade odštartovala môj accountský život, ktorý robí každý môj deň o niečo krajší a zaujímavejší. ❤️