My v reklamnom svete máme super prácu. Vďaka nej stretávame množstvo zaujímavých ľudí, ktorí vedia v mnohom zmeniť náš pohľad na svet. Čoraz častejšie zisťujeme, akým obrovským benefitom je možnosť podporiť dobré veci a stať sa tak súčasťou pekných projektov.

Radi sa púšťame do vecí pro bono. Preto sa našimi partnermi a tiež priateľmi stali Greenpeace, či Depaul, a preto sme na pár mesiacov poskytli časť nášho priestoru pod Bratislavským hradom tímu Kreatívneho rána. A my sme si za odmenu zlepšili karmu ; ).

Najchutnejšia pláca za prácu.

Keď nás s plánom zachrániť včely na Slovensku oslovil Rišo, vtedajší riaditeľ Greenpeace Slovensko, nedalo sa inak.  Vymysleli sme si najsladší barter na svete. Za pomoc na kampani sme totiž platení v sladkej mene zvanej med.

Nový crowdfoundingový projekt Greenpeace Slovensko a Živice dostal názov Adoptuj si včelu. Cieľ je jasný, vyzbierať financie na vytvorenie mestských úľov vo viacerých slovenských mestách. Darcovia si vďaka projektu môžu vybrať konkrétnu včelu, aby si boli istý, že ich príspevky vedia skutočne pomôcť. Ľahko tak zistia, že aj jedným eurom niečo zmenia.

Všetko sa to deje na microsite, za ktorou stojí náš grafik Tomáš a dvojica programátorov Dano a Maťo. Podporu stránke robili sociálne siete a organické PR. Pre neziskovku veľmi lacné riešenie, ale s jasným cieľom – pomôcť. Cieľom je vyzbierať peniaze na desať úľov, zatiaľ sa podarilo naplniť tri z nich.

Čo hovoríte na kampaň vy? Dajte nám vedieť a ak sa vám idea páči, alebo napíšte, či ste si aj vy včielku adoptovali.

greenpeace

Aké to je mať „Prázdny tanier“

Kto z vás zvykne dávať počas štedrovečernej večere na stôl ešte jeden tanier nazvyš? Je to tradícia, ktorá symbolicky vyjadruje štedrosť. Sviatky však neprežil každý rovnako. Zatiaľ čo niektorí sme sa od preplnených stolov len ťažko stavali, iní ich trávili na ulici, v lepšom prípade v nocľahárni Depaul.

Spoločne s Igorom Tóthom, 1st class agency a tímom Depaul, sme sa snažili pred Vianocami pomôcť aj my, a vytvorili ideu kampane Prázdny tanier. Jednoduchou aktivitkou a budovaním povedomia o tradičných vianočných zvykoch sme previazali myšlienku jednorázovo podporiť Depaul a naplniť tak pravú podstatu Vianoc.

prazdny_tanier_web

S Depaul máme ešte veľké plány, a veríme, že toto nebude naša jediná spolupráca.

V Elite sme mali Kreatívne ráno každé ráno

Poznáte bratislavské Kreatívne ráno? Mladí študenti sa rozhodli, že zorganizujú pravidelné stretnutia s osobnosťami, ktoré vás tak správne nakopnú. K tomu káva a raňajky zadarmo. No neľúb ich. Program týchto rán však musel niekde vznikať a tak sa nejak stalo, že sme vo svojich priestoroch pod Bratislavským hradom hostili organizačný tím tohto podujatia. Na chvíľu sa stal Elite ich prechodným domovom, dnes už získali licenciu na medzinárodne obľúbený formát Creative Mornings a išli vlastnou cestou. Nám tu našu spríjemnili.

Určite sledujte ich aktivity, patria medzi najoriginálnejšie a najkvalitnejšie tohto zamerania v Bratislave. A ešte aj s raňajkami!

kreativne

995627_963079857042528_7529530700827056293_n

 
S novým rokom prichádzajú nové príležitosti, a uvidíme, aké kampane so srdcom nám do cesty prinesie 2015. Už teraz sa na ne tešíme!