Vraví sa, že je dôležité mať Filipa. Umožňuje vám to totiž rozmýšľať zdravým selským rozumom a tak povediac mimo krabice. A tá krabica dokáže byť často veľmi obmedzujúca. Netýka sa to pritom len jednotlivca, ale aj firmy. Šikovný Filip je v takej firme často na nezaplatenie. A pokojne sa môže volať aj Marián, Kika alebo Ladislav. Dôležité je, aby vedel vymýšľať inovatívne veci a posúvať veci dopredu. A teraz si predstavte, že máte takýchto Filipov desať, sto alebo aj tisíc. My aj mnohí vo svete sme si to predstavili a rozhodli sme sa vyskúšať vec s ťažko preložiteľným anglickým názvom crowdsourcing (skupinozdrojovanie?:). A rovno pre nášho najpovolanejšieho klienta, ktorý si zakladá na blízkom a priateľskom vzťahu s jeho fanúšikmi – O2 Slovensko. Operátor, ktorý chce a snaží sa počúvať svojich zákazníkov. Lebo kto nepočúva, múdry z neba nespadol.

1

Ale poďme k podstate. Princíp crowdsourcingu funguje na zapojení zákazníkov do kormidlovania spoločnosti. V našom konkrétnom prípade sme im to umožnili na webe O2 Nápady (www.napady.o2.sk). Na portáli môžu O2 zákazníci pridávať svoje nápady na inovácie a hlasovať za tie najlepšie. A ak je to v silách O2, tieto inovácie zrealizuje. Spoločne so svojimi zákazníkmi tak možno prinesú revolúciu. Minimálne do oblasti telekomunikačných služieb. Prečo? Pretože umožnia svojmu operátorovi vypočuť hlas ľudu a poskytovať produkty, ktoré zodpovedajú skutočným potrebám zákazníkov.

Snímka obrazovky 2014-10-01 o 12.46.35

A ako to celé dopadlo? Až nečakane nad naše očakávania! Nápady sa sypú jedna radosť. A príjemne nás prekvapilo, že drvivá väčšina z nich bola konštruktívna a k veci. Už teraz sa mnohé z nich realizujú a v blízkej dobe pribudnú do výstavnej siene stránky v sekcii Zrealizované nápady.

Takže fanúšikovia a zákazníci O2, všetka česť vášmu Filipovi!