O2 už 10 rokov pôsobí na našom trhu. 10 rokov, počas ktorých menia svet operátorov a darí sa im to nadmieru dobre. Priniesli inovatívne produkty, zrušili viazanosť aj roamingové poplatky v ČR a celej EÚ.

Namiesto nablýskanej oslavy svojho výročia alebo koncertu slávnej kapely sa však O2 rozhodlo spraviť niečo iné. Niečo, čo má význam a reálnu hodnotu pre spoločnosť. A tak prišla interná agentúra O2 s pekným nápadom = s pomocou osobností vyzývať ľudí k dobrým skutkom a odmeňovať ich dátami. A čo teraz? To už bola výzva pre nás 🙂

S dobrým názvom

Pri vymýšľaní názvu konceptu sme sa snažili odkomunikovať nielen podstatu kampane o dátach za dobré skutky, ale aj vnímanie O2 ako silného dátového operátora. Nielen pre výrazné rozšírenie najrýchlejšej 4G siete, ale najmä pre nové dátové paušály za dostupné ceny. A tak sme celú kampaň nazvali Dobré dáta.

So skutočnými osobnosťami

Našou ďalšou úlohou bolo vybrať 10 slovenských osobností. Osobnosti v pravom slova zmysle, ktoré sú inšpiráciou vďaka svojej práci a aktivitám. Nielen momentálne vyhľadávaných youtuberov. A našťastie bolo z čoho vyberať. Z tituliek bulvárnych plátkov sa to možno nezdá, ale na Slovensku máme veľa šikovných ľudí, ktorí sú pozitívnymi vzormi a zapájajú sa do zmeny svojho okolia.

A tak sme vybrali 10 zástupcov z rôznych odvetví od umenia, kultúry, cez biznis, lokalpatriotizmus až po hudbu a šport. Do projektu sa zapojili mená ako Matej Tóth, Kristína Farkašová, Tomi Kid, Ľuboš Kostelný či Koloman Kertész Bagala.

S veľkými výzvami

Vybrať osobnosti? Môže byť. Vymýšľanie ich výziev? To už bol ťažší oriešok, pretože každá výzva musela spĺňať 3 podmienky:

  • Relevantná – výzva musela byť tematicky inline s tým, čomu sa osobnosť venuje vo svojej práci alebo voľnom čase, nechceli sme umelé výzvy a prázdne slová
  • Splniteľná – tak, aby ju dokázal zvládnuť aj bežný človek
  • Zaznamenateľná – či už v podobe vytvorenia a nahrania fotky alebo aktivity na webe, ktorú vieme trackovať

Podarilo sa. A tak naši ambasádori inšpirovali celé Slovensko k tomu, aby ľudia:

  • Trávili viac času so svojou mamou (Kristína Farkašová – známa mama)
  • Bojovali proti predsudkom (Tomi Kid – tréner, ktorý vedie aj rómske deti)
  • Jedli zdravšie (Janica z Jem iné – foodblogerka)
  • Podporili našu literatúru (Koloman K. Bagala – vydavateľ slovenských kníh)
  • Poďakovali skvelým učiteľom (Ľuboš Kostelný – herec a učiteľ)
  • A oveľa viac…

Bez iPhonu

Dôležitou súčasťou kampane boli pekné a motivujúce videá s výzvami. Už ste možno od klienta počuli, že tie videá na internet stačí natočiť iPhonom. Našťastie, to nie je prípad O2. Uvedomovali si, že skomponovať online video môže byť náročnejšie ako vytvoriť štandardný TV spot.

A tak sme sa do toho pustili aj spoločne s Oliver Agency, šikovnou internou agentúrou O2. Dve z desiatich videí totiž mali získať priestor aj v TV, bolo preto nutné zladiť komunikáciu tak, aby koncový spotrebiteľ nevidel žiadny rozdiel. A aby sme nezabudli, o produkciu a natáčanie sa postarali JOJ production na čele s režisérom Danom Dekanom.   

Ako sme natáčali kampaň k 10. výročiu

Pre našu kampaň k 10. narodeninám sme natočili 10 videí s 10 osobnosťami, s ktorými sme chceli pomocou výziev zmeniť Slovensko. Prípravy boli náročné, no užili sme si veľa zábavy. Ďakujeme celému štábu za skvelú prácu :)Všetky výzvy môžeš plniť ešte do konca mesiaca na bit.ly/pre-krajsie-slovensko.

Posted by O2 SK on 15. máj 2017

S komplexnou, ale prehľadnou mechanikou

10 týždňov, 10 osobností a 10 výziev, ktoré sme v komunikácii postupne odomykali. A všetko to smerovalo na jedno miesto – komplexnú a robustnú microsite (s presmerovaním vždy na aktuálnu výzvu).

Aby ste mohli získať dobré dáta, potrebovali sme dôkaz o splnení výzvy. Takže, ak ste napríklad pozvali mamu na zmrzlinu, aby ste s ňou strávili viac času, stačilo nahrať fotku na našej microsite. Väčšina ľudí už fotí a nahráva fotky mobilom, takže stránka musela byť naozaj prehľadná a ľahko ovládateľná aj na mobilných zariadeniach.

Po nahratí systém najprv automaticky zhodnotil, či fotka nie je nevhodná (nevhodný obsah) a následne posunul fotku na posudzovanie k nám. Tam sme už rozhodli či zákazník splnil výzvu a potvrdením sme mu automaticky zaslali e-mail s kódom na Dobré dáta. Áno, znamená to, že niekto u nás reálne sedel pri počítači a minimálne
29 000-krát klikol na tlačidlo schváliť 🙂

Vďaka FB loginu mal na stránke užívateľ vlastné konto a vlastný adaptívny obsah stránky, takže mal vždy prehľad o tom, ktoré výzvy už splnil a ktoré má ešte pred sebou.

S výsledkami, ktoré menia Slovensko

Pri interaktívnych kampaniach idete vždy do rizika, že ľuďom sa nechce zapojiť alebo nezvládnu technickú časť splnenia úlohy (FB login, nahratie fotky a pod.). Výsledky kampane však prekvapili všetkých z nás.

Vďaka jednej kampani uskutočnili Slováci viac ako 29 000 pozitívnych činov, ktoré mali reálny dosah na zlepšenie ich života alebo okolia. Nejde len o reklamné čísla, počet kliknutí, pozretí alebo splnených kvízov. Veríme, že kampaňou sa nám podarilo ukázať, že zmena Slovenska k lepšiemu môže začať u každého z nás. Nemusíme hneď zachrániť svet, ale môžeme robiť malé a pozitívne aktivity. A to pokojne stačí.   

A aký je záver? Dobro víťazí!

Dobré dáta vyhrali kampaň mesiaca v Hodnotení Stratégii a následne aj TREND Kampaň roka 2017 na základe hlasov poroty i hlasov verejnosti, čo nám urobilo neskutočnú radosť. Takže teraz už, ak dovolíte, ideme po 3 mesiacoch tvrdej driny trošku oslavovať so všetkými zúčastnenými 🙂 A čo potom? Potom sa budeme snažiť pokračovať v kampaniach, ktoré budú minimálne také dobré ako táto 🙂

Vizitka kampane

Agentúry: Elite Solutions a Oliver Agency

Produkčná spoločnosť: JOJ production

Režisér: Dano Dekan

Creative director: Ďuro Bartoš, Peter Šurín

Art director: Lukáš Karásek, Miro Kozel, Jakub Reken, Michal Greguš

Grafik: Michal Opálek, Janette Dlouhá

Strategy director: Peter Šurín

Copywriter: Adam Jánoš, Tomáš Slobodník, Matej Valo, Ivana Drábová

Account manager: Kristína Ješková, Saša Fránková, Tina Bineva

Programátor: Michal Magušin, Tomáš Godány