Nemám rada, keď titulok článku začína číslom, lebo viem, že chcete, aby ste si ho prečítali. Nerada píšem o novinkách na Facebooku, lebo na to máme na Slovensku iných social media managerov. Ale keďže som na náš Elite blog ešte nenapísala nič, tak by sa niečo napísať patrilo. Niečo socialistické. Nesľubujem samé featurky z marca 2017 ani prevratný návod na to, ako spravovať Facebooky. Sľubujem 4 social pointy k 4 social media veciam z roku 2017.

1. KNOW YOUR LEMONS

Neziskovka Worldwide breast cancer pomáha ženám včasne určiť príznaky rakoviny pŕs. Dizajnérke Corrine Elisworth Beaumont sa podarilo vytvoriť obrázok, ktorý v 3 zdieľaniach získal dosah 7,3 miliónov ľudí. Asi tu nemusím písať o tom, že ide o značne citlivú tému na to, aby bolo jednoduché vytvoriť virál, ktorý v jednom obrázku znázorní to, čo treba.

Corrine vraj strávila množstvo času v knižniciach a na konzultáciách s doktormi, aby sa o symptómoch ochorenia dozvedela čo najviac a vybrala vhodné ovocie. Áno, ovocie. Také, ktoré bude najlepšie interpretovať ženské prsia a 12 príznakov rakoviny. Vybrala citróny, vznikla kampaň #knowyourlemons a ľudia nemali prečo nezdieľať tento jednoduchý post, ktorý nebude pôsobiť ani príliš edukačne, ani príliš intímne, ani reklama na Facebooku naň nebude zamietnutá.

Najväčšie umenie nie je vytvárať sexy posty, propagovať chutný produkt či obľúbenú službu. Umenie je nájsť cestu, ako ukázať niečo, na čo by sa na Facebooku možno nepozeralo dobre. Takým spôsobom, že sa to bude šíriť virálne a pomôže to dobrej veci.

2. RAKETKA POD POSTAMI

Zdroj: techcrunch.com

A dajme si aj niečo z noviniek, ktoré Facebook testuje, aby to na nás v dohľadnej dobe vybalil. Nie je nič nové na tom, že Facebook nás chce zdržať pri skrolovaní v jeho newsfeede čo najdlhšie. Ikona rakety pod postom nás má kliknutím priviesť do alternatívneho newsfeedu obľúbených postov, článkov a videí od stránok, ktoré sme ešte nelajkli. Vraj ľudia vo Facebooku počuli od ľudí, že si chceme uľahčiť spôsob hľadania obsahu, ktorý by sa nám mohol páčiť. Takže takto nám bude ukazovať tie najlepšie posty podobné postom stránok, ktoré už sledujeme.

3. REAKCIE V MESSENGERI

Aktualizovali ste si Messenger? Ja áno a neurobilo ma to šťastnou. Na to, aby sme sa medzi sebou „rozprávali” normálne ešte menej, a aby sa naša reakcia na priateľovu správu dala vyjadriť dvoma kliknutiami, zaviedol Facebook reakcie aj v Messengeri. Kamarát sa tešil, že môže frajerke robiť nervy odpovedaním na jej správy jedným kliknutím a kamarátka má nervy, že jej frajer začal „odpisovať” ešte stručnejšie. Neviem, na čo sú Reactions v chate dobré, ale ja sa neviem stotožniť ani s okopírovanými storkami v Messengeri.  Niekto z Facebooku na to povedal, že:

“We’re always testing ways to make Messenger more fun and engaging.”

Nuž, tak ha ha a poďme ďalej.

4. YOLOCAUST

To, že sa dnes fotíme všade, aby sme mohli všetko zdieľať na všetkých social kanáloch, je už normálne. Darmo nám budú rodičia opakovať frázu, v ktorej sa pýtajú, či ten telefón nemôžem na chvíľu odložiť. Nemôžem, lebo zdieľam tvoj nedeľný obed na Instagram, mami. Ešte dopíšem hashtagy, aby mi vychladli halušky.  

Yolocaust je microsite, ktorú vytvoril satirik Shahaka Shapira, aby poukázal na to, že treba poznať hranice toho, čo zdieľame na sociálnych sieťach. Ako to zdieľame na sociálnych sieťach. Názov vznikol spojením slov YOLO (you only live once) a holocaust. Fotky jedincov, ktorí robia nevhodné pózy pri pamätníku obetiam holokaustu v Berlíne (Holocaust-Mahnmal) vystrihol a vsadil do pozadia to, čo v skutočnosti predstavoval.  

 

 

Mali by sme poznať hranice toho, čo je v pohode a čo je too much (aj 4 selfie o zrkadlo za deň je too much. Ak nie si fashion blogerka). Alebo by sme nemali sledovať ľudí, ktorí nepoznajú hranice.

A aby tento článok nebol too much, tak ho ukončím nejakými social media „vecami”, ktoré sa mi páčia.

Páčia sa mi nápady môjho kolegu, copywritera, Slava Artima, takže ak máte radi slovné hračky a ešte náhodou nemáte lajknutého Dyslektika, tak šup-šup. Páči sa mi podpora na Kontentine. Zavolajú ti, nahrajú video zo screenu, keď potrebuješ pomoc, urobia Skype demo (pozdravujem Peťu). Tak ak ťa nebaví postovať na klientské Instagramy realtime cez telefón, tak už si mal mať stiahnutú appku. Páči sa mi Ben & Jerry’s, lebo aj keď na zbieranie lajkov stačia fotky brutálne vyzerajúcej zmrzliny, tak robia aj animované canvasy, 360-ky a carousels. A možno sa ti zíde aj Creative market. Každý deň máš v ponuke šesť “Free goods”, medzi ktorými nájdeš fonty, sady vektorových patternov, editovateľné templates na posty, atď, atď.

A teraz hor sa robiť social content. Produktívny začiatok týždňa prajem ☺